søndag 5. juni 2016

2012 & døden VS 2016 & livet


Fire år er gått. Jeg husker (heldigvis?) absolutt ingenting av hva det var som hadde skjedd den gangen, hvorfor jeg var på sykehus eller hva som ble gjort der. Men jeg vet at utrolig mye har skjedd og ekstremt mye har forandret seg de siste fire årene.

  
Den gang...

Jeg er (relativt nylig!) blitt en person som gleder seg til helger og ferier! Ene og alene takket være Frøya og de flotte menneskene i stallen. Jeg er fremdeles en stooor fan av hverdagen, men kan absolutt se fordeler med fridager innimellom (fordi fridager = ekstra stall- og hestetid!).

Frøya ♥

Joda, jeg sover om nettene, dog noen netter er dårlige. Jeg trenger små hvite piller for å slå meg litt ut innimellom, men det begynner å bli flere år siden jeg hadde som vane å bli sittende oppe i det mørkeste mørke til klokken var nærmere dag enn natt, fordi jeg trengte være så hinsides trett når hodet traff puta at hjernen ikke hadde kapasitet til å se for seg alle mulige katastrofetanker og potensielle angsttriggende situasjoner. 


Det er noe over to år siden jeg innså at jeg var veldig veldig nærme å få til det "kunststykke" å sulte meg selv i hjel, og etter litt betenkningstid bestemte jeg meg for at jeg heller ville leve. Så jeg lever. Med skuffer og skap som stadig vekk trenger påfyll av mat. Og takket være et stabilt matinntak og en sunn vektøkning har jeg vært i stand til å finne det som gjør at livet er verdt å leve.


Jeg befinner meg på et sted jeg egentlig aldri noen gang trodde jeg skulle befinne meg; på tross av mange tøffe tak og stormer som herjer nådesløs innimellom, lever jeg i et liv som jeg elsker og som jeg ønsker å leve.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar