mandag 18. september 2017

Ut og OPP!

Uke 1! 2 turer;
-Himmeltinden, 931 moh
-SmĂžrdalskammen, 437 moh

Himmeltinden 👊

SmĂžrdalskammen, uten et snev av utsikt!


Uke 2! 3 turer;
-Skottinden, 671 moh
-Justatinden, 731 moh
-Ryten, 543 moh

Skottinden!

Justadtinden!

Ryten!


Uke 3! 3 turer;
-Steinstinden, 509 moh
-Veggen, 489 moh
-SmĂžrdalskammen, 437 moh (2. gang)

Steinstinden!

Veggen!

SmĂžrdalskammen, like fin utsikt som fĂžrste gang!


Uke 4! 2 turer;
-Guratinden, 581 moh & Bulitinden, 560 moh & SmĂžrdalskammen (3. gang) i Ăšn smĂŠkk
-HolandsmÊlen pÄ 434 moh

Omsider utsikt fra Smþrdalskammen!! 👍

HolandsmĂŠlen!


Uke 5! 1 tur;
BlÄtinden, 601 moh

BlÄtinden i all sin prakt, som selvsagt ble omgitt
av tÄke rett etter at vi hadde nÄdd toppen.


Uke 6! 2 turer;
Hoven, 368 moh
SmĂžrdalskammen (4. gang)

Hoven med bestevenn!

SmÞrdalskammen - det finnes ikke dÄrlige klÊr osv!


Uke 7! 3 turer;
Tur til Munkebu-hytta, og innom Merraflestinden, 537 moh
Mannen, 400 moh
SmĂžrdalskammen (5. gang)

FornÞyd pÄ Munkebu!

Mannen!

BlÄsbortdag pÄ SmÞrdalskammen!

Ni turer pÄ over 500 meter, fem pÄ under 500 meter. Det var pÄ den fÞrste turen i uke 4 at knÊrne begynte Ä gjÞre vondt, hadde det ikke vÊrt for det hadde jeg nok klart Ä gÄ mange flere de siste tre ukene. Men jeg er fornÞyd! Det er viktig Ä lytte til og ta hensyn til kroppen, og det har jeg forsÞkt Ä gjÞre. SmÞrdalskammen er den eneste jeg har gÄtt flere ganger, av den enkle grunn at det er en enkel og svÊrt lett tilgjengelig tur uansett vÊr og vind.

PĂ„ forhĂ„nd bestemte jeg meg for Ă„ gĂ„ med sĂ„ mange forskjellige som mulig. Jeg har gĂ„tt med tilsammen 11 forskjellige mennesker, noen har jeg gĂ„tt pĂ„ 1 tur med, andre tre turer. Flere av de jeg har gĂ„tt med er venner som jeg ellers ikke mĂžter til vanlig, sĂ„ det er en fin mĂ„te Ă„ vĂŠre sosial pĂ„!

Hovedsakelig handlet det om hvor mange topper jeg klarte Ä gÄ mens jeg var hjemme mellom innleggelsen i juli og innleggelsen i september. Underveis har jeg blitt bitt av turbasillen, og jeg kommer nok til Ä fortsette med dette. Bare kanskje ikke sÄ mange og sÄ ofte. KnÊrne er litt bedre, men ikke helt fornÞyde, sÄ jeg mÄ forsÞke Ä finne en balanse. TurgÄingen har ogsÄ hatt en (uventet) enormt positiv effekt pÄ psyken! PÄ lista mi er det fortsatt en del topper, og med et par untak er listen kun over topper pÄ Þya jeg bor pÄ; det er mange fine topper pÄ de tre naboÞyene ogsÄ. Jeg satser pÄ flere fine hÞstdager, og jeg gleder meg allerede til neste sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar