torsdag 28. januar 2016

Øyeblikk #16 (et pusterom i stormen)

Jeg sitter i bilen min på en parkeringsplass og gråter, etter et møte med menneskene i behandlingsteamet mitt, som overhode ikke hadde føltes bra. De siste par dagene har vært intense, de siste månedene også forsåvidt, og med dette er det blitt for mye for meg. Jeg har så vondt, fysisk vondt, inni meg. Det kjennes ut som jeg er i ferd med å kaste opp hjertet mitt. Jeg er redd noen skal se meg sitte der, så jeg begynner kjøre. Vet ikke hvor, men oppdager at veien leder meg opp til stallen.

Jeg kommer inn og der står en hest. Ice. Hun får kiropraktisk behandling og synes det er litt ubehandlig, så her er det ikke rom for uromomenter. Med andre ord så må alle monstrene bli igjen utenfor døren. Jeg faller inn i hesteverdenen med hele meg. Ice er en usedvanlig herlig og vennlig hest, hun vil hilse, lukte, smake. Plutselig er det gått en time. Behandlingen er ferdig. Hun har fått litt dop underveis for å klare å slappe av. Nå er hun veldig avslappet, men blir mer og mer våken. Jeg står sammen med henne. Godsnakker med henne. Pjusker på henne. Hun pjusker tilbake. Her er jeg trygg. Jeg vet hva som venter meg utenfor døren når jeg skal dra herfra, men det spiller ingen rolle. Her og nå er alt som betyr noe. En hest mykere og varmere enn alt annet i hele verden. Et pusterom i stormen. Hva mer kan man be om? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar