onsdag 29. juni 2011

«Unbearable lightness»

Vakre Portia De Rossi; kjent fra feks Ally McBeal, kona til fantastiske Ellen Degeneres. Spiseforstyrret og lesbisk (uten at det har noe med hverandre å gjøre, altså). Skrevet en bok om det, som relativt nylig kom ut. Boka har jeg ikke lest, enda, men jeg så intervju med henne på Oprah og på Ellen.

Hun er så flott, og sier så mye fint. Da hun snakker om familien sin og det at hun er lesbisk; moren visste det men ville ikke vite om det, synes at datteren burde holde det privat, og Portia sier i ettertid at «There's a fine line between being private, and being ashamed». Så fint sagt.

Og hun snakker om spiseforstyrrelsen, om da hun var virkelig dårlig, hun kollapset og fikk vite at kroppen hennes var i ferd med å gi opp, og om det sier hun «and I realized at that moment that I had a choise. I didnt want to live as a sick person. I though that maybe there was something out there that was gonna give me joy. I didnt want it to be all over..».
I didn't want it all to be over, elsker det!


Og bare sånn forøvrig; Ellen og Portia er så himla søte sammen, på Ellens program sier Portia: «I don't think I'm perfect at all, but...» og Ellen avbryter henne med «I do.» Åh... 
Og om Portia sier Ellen "she saves me, every day".

*smelt*

8 kommentarer:

  1. Jeg digger begge! Elsker Ellen og jeg elsker røffheten til Portia! Skal jeg kjøpe en "kjendisbok" så må det nesten bli denne! Vet du når den kommer til Norge?

    SvarSlett
  2. Har lest boka, og jeg elsker dem begge. De er så genuine, gode mennesker! Liker spesielt epilogen, der Portia skriver om hvordan hun traff Ellen og "she saves me, every day"-quoten.

    SvarSlett
  3. mamma sa alltid at "man kan ikke kan satse på at andre skal redde en, man må faktisk redde seg selv, hver eneste dag" og hun har rett i det, selv om det er slitsomt i lengden. Men forresten synes jeg også at dem begge flotte mennesker og gode rollemoddeler.

    SvarSlett
  4. Så fint, og så fine de er sammen! Jeg husker at portia var veldig tynn i en periode. For en fin blogg du har. Hvis du vil, kan du sjekke ut min. Den er relativt ny, så jeg blir glad om noen stikker innom og kommenterer ;)

    Marianne

    www.smaatassene.blogspot.com

    SvarSlett
  5. De er knallsøte sammen :)

    SvarSlett
  6. En Rosa Fugl: Vet ikke når den kommer i Norge, regner med den er kommet, men kanskje ikke på norsk!

    Tone: Jeg tror man trenger litt hjelp fra andre også.. :)

    Marianne: Ja klart, heii :D

    SvarSlett
  7. Å :) Jeg liker dem begge to, flotte personligheter, flotte kvinner.

    SvarSlett