mandag 5. juni 2017

Øyeblikk #26 (ei god venninne)

På snapchat får jeg bilder av snøbyger fra venner hjemme i det kalde nord. Her jeg sitter i varme sør er det omtrent 25 grader og vindstille. Heldigvis er det litt overskyet så en stakkars nordlending ikke smelter helt bort. Jeg er i Lillestrøm, på besøk hos en god stallvenninne som flyttet hit for et halvt års tid siden. Hun er så utrolig lett å forholde seg til, jeg er så trygg på henne, hun er så positiv og entusiastisk og optimistisk, det er ren terapi bare å være sammen med henne. Jeg har savnet henne veldig etter at hun flyttet! Å treffe henne igjen er noe av det jeg har gledet meg mest til i ferien.

Vi kan prate eller vi kan være stille, begge deler er like fint. Men vi har alltid noe å prate om. Et liten gåtur fra der hun bor er det en stall, og der er vi nå. Sitter på en benk i skyggen, og ser på hester og utsikten. Det er akkurat passe varmt og behagelig. Etter å ikke ha spist sjokolade på mange år, har jeg det siste året begynt litt med det igjen. Men lite, og sjeldent. Bare i spesielle tilfeller. Som feks dette. Vi kjøpte oss en liten sjokolade hver på butikken før vi gikk hit. Jeg spiser min mens hun spiser sin, som om det er den naturligste ting her i verden, og akkurat nå er det faktisk det.


Vi rusler en liten tur på området, før vi slår oss ned på en ny benk og ser på noen andre hester. Jeg kjenner at dette kunne jeg gjort hele dagen, hver dag. Varme og hester og godt selskap, hva annet trenger man egentlig? Vi sitter stille og bare nyter atmosfæren. Stormen som vanligvis blåser i hodet mitt er nå bare en mild bris. Sånn jeg føler meg i dette øyeblikket, det er akkurat den følelsen jeg trenger å føle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar