søndag 5. juli 2015

Øyeblikk #12 (to tonn hest)

Hestene skal leies inn fra beitet. De koser seg der med masse grønt gress, så det er ikke sikkert det blir så lett å få tak i de, sannsynligvis vil de slettes ikke inn. Jeg tar med meg grimene deres, går innenfor gjerdet og blir stående og vente litt på hun som skal ta dem inn sammen med meg. Til min store overraskelse kommer hestene bort til meg, helt opp til meg, helt inntil meg, de får meg til å tenke på kattunger som kommer krypende opp i et fang. De står rolig, snuser litt på hverandre, snuser litt på meg der jeg står. Jeg er både glad og rørt over det jeg tolker som en tillits- og kjærlighetserklæring.

Bilde av de flotte gutta, tatt tidligere i år ♥

Dette er hestene som er i privatstallen, tre svære hester som tilsammen veier rundt to tonn. Jeg kler grimene på to av dem, ikke helt trygg på at jeg klarer holde alle tre dersom de skulle bli urolig mens vi venter. Han som ikke har fått grime på, presser seg inn mellom de andre to, og napper i sin grime, han vil også ha sin på. Han er dessuten den som er høyest i rang, en rolig og bestemt type, jeg føler meg trygg på at han vil holde kustus på de andre to dersom de skulle bli utålmodig. Jeg snakker rolig til dem, forteller dem hvor flotte de er, stryker på dem og tenker at dette øyeblikket gjerne kunne vart evig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar